İş Sözleşmesi Nasıl Yapılır?

İş Sözleşmesi Nasıl Yapılır?

İş Sözleşmesi Nasıl Yapılır ?

İş sözleşmeleri hukuki sözleşmeler olup , konusunda uzman iş avukatları tarafından yapılması gerekmektedir. İş Avukatı Mersin olarak , hukuk büromuz iş hukuku konusunda çalışmalarını her geçen gün geliştirmekte ve büyütmektedir. Gerek işçi tarafı , gerek işveren tarafında müvekkillerini en iyi şekilde savunmaktadır. İş sözleşmesi ise hizmet alım-satımında her iki taraf arasında yasal bağlayıcılığı olan hukuki anlaşmadır. Sözleşmenin geçerli olarak sayılabilmesi için teklifin yapılmış olması ve kabul edilmiş olması gerekmektedir. İş ilişkilerinde sözleşme yapmak, yapılacak işin gerçekleşmesini garantiye almaya yardım eder, sözleşmenin ihlal edilmesi davayla, dava olmaksızın anlaşmayla ya da zararın giderilmesi için tazminat ödenmesi gibi sonuçları doğurabilir. Anlaşmazlıklardan ve dava açılması durumundan uzak durmanın en iyi yolu kendinizden emin olmanızı sağlayacak işinizle ilgili tüm terimleri içeren yazılı bir sözleşme yapmaktır.

İş Sözleşmeleri Hangi Durumlarda Kullanılır ?

  • Bir taşeron firma kiralamak veya çalıştırmak.
  • Mal veya hizmet satın almak yada sağlamak.
  • Gayrimenkul kiralamak,
  • Partnerlik veya ortaklık girişimi sağlamak.
  • Acentelik sözleşmeleri hazırlamak(İmtiyaz anlaşmaları)
  • Gizlilik anlaşması yapmak
  • Rekabetsizlik anlaşması yapmak
  • Sözlü İş Anlaşmaları

    Sözlü yapılan anlaşmalar yazılı anlaşmalar gibi geçerlidir. Sadece sözlü yapılan anlaşmalar ispat açısından ilgilisine zorluk çıkartacak anlaşmalardır. Sözlü anlaşmalar da yazılı anlaşmalar gibi dava edilebilmektedir.

    Yazılı İş Anlaşmaları (Sözleşmeleri)

    Yazılı sözleşmeler kağıda yazılarak veya elektronik ortamda yapılır. Yazılı sözleşmeyi öne sürmek ve ispatlamak sözlü sözleşmeden çok daha kolaydır çünkü elinizde yazılı bir dayanak bulunmaktadır.

    İş Sözleşmesinin Esasları

    İş sözleşmeleri en başta ‘Sözleşme’ veya ‘Anlaşma’ şeklinde etiketlenmelidir . İş sözleşmesinin içermesi gereken bazı maddeler aşağıdaki gibidir.

  • Sözleşme tarihi
  • Tarafların tam isimleri ve kimlik numaraları
  • Şirketinizin alacağı veya satacağı mal veya hizmetin detaylı açıklaması
  • Ödeme miktarları (hem yazı hem rakam ile yazılmalıdır.)
  • Ödeme tarihleri. Ödemelerin proje sonunda toptan yapılmasına gerek yoktur. Bazı özel hizmetler için bu hizmetler tamamlandığında zamlı ödeme yapılabilir/alınabilir.
  • Gecikmiş ödemeler için uygulanacak faiz oranları.
  • Mal veya hizmetin alınış/teslimat süreleri.
  • Sözleşmenin sona erme tarihi.
  • Yenilenme dönemleri
  • Sözleşmenin ihlali. Bu durumda tarafların ödemeyi taahhüt ettikleri bedeli ödemeleri gerekir. İşin zamanında yapılmaması ya da eksik yapılması durumunda ödenecek miktar mutlaka belirtilmelidir. Sözleşmede miktar ve ihlale neden olan durumlar belirtilmemiş olsa bile, mahkeme, sözleşme ihlal edilmişse bu zararın ödenmesine karar verebilir.Sözleşmenin son bulma şartları.

    Elektronik Sözleşmeler ve İmzalar (Bilgisayar ortamında yapılan sözleşmeler)

    2000 yılında imzalanan Elektronik İmzalar Küresel ve Uluslar arası Ticari Hareket e göre elektronik sözleşmeler ve imzalar geçerlidir (lütfen kanuni mevzuata bakınız.).‘Kabul ediyorum’ kutucuğu bulunan e-sözleşme programı bu hizmeti sağlamaktadır, bu programla sözleşme metinlerini taraflar birbirlerine gönderebilir ve elektronik olarak imzalayabilirler. Bu konuda yasal temsilcinizden bilgi almanızı öneririz.

    İş Sözleşmesi İçin Birkaç Tavsiye

  • Sözleşmelerin hukuki bir dil içermesi gerekmektedir.
  • Kısa öz ve anlaşılabilir olması gerekmektedir
  • Kanunları iyi bilin.
  • Mutlaka avukatınıza danışın.
  • Sözleşmeyi iyi okuyup imzalayın.
  •  

    Av. Tunç Sudi TOL

     

     

    Yorum yapın

    Open chat
    Merhaba 👋
    Size yardımcı olabilir miyiz?
    Hemen Ara