Kredi Kartı Harcama İtirazı

Türkiye’de kredi kartı harcama itirazlarıyla ilgili düzenlemeler, 5464 sayılı Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu’na tabidir. Bu kanuna göre, kredi kartı harcamalarına itiraz etmek isteyen kişilerin son ödeme tarihinden itibaren on gün içinde kart çıkaran kuruluşa başvurması gerekmektedir. Bu süre içinde yapılmayan itirazlar, geçersiz kabul edilmektedir.

Kredi Kartı Harcama İtirazı Nasıl Yapılır?

Kredi kartı harcama itirazları, aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirilebilir:

  1. Çağrı Merkezi: Kart çıkaran kuruluşun çağrı merkezini arayarak
  2. Şube: Kart çıkaran kuruluşun şubesine giderek
  3. Yazılı Başvuru: Kart çıkaran kuruluşa yazılı olarak başvurarak
  4. Telefon Uygulaması: Bankaya ait telefon uygulaması üzerinden başvurarak 

Kredi kartı harcama itirazında bulunabilmek için, harcamanın detayları (işyeri adı, işlem tutarı, işlem tarihi vb.) açıkça belirtilmelidir. Ayrıca, itirazı desteklemek adına belgelerin de sunulması gerekebilir. Örneğin, sahtecilik iddialarında, polis veya savcılığa yapılan başvurudan alınan belgenin ibraz edilmesi önemlidir.

Kredi kartı harcama itirazları, kart çıkaran kuruluş tarafından itiraz tarihinden itibaren 30 gün içinde değerlendirilir ve sonuçlandırılması beklenir. İtirazın geçerli bulunması halinde, itiraz edilen harcamaların tutarı kart sahibinin hesabından çekilir ve kendisine iade edilir.

Kredi kartı harcama itirazın değerlendirilmesinde, kart çıkaran kuruluş itirazın geçerliliğini kanıtlamakla yükümlüdür. Kart sahibi ise itirazın geçerli olduğunu kanıtlama yükümlülüğüne sahip değildir.

Kart sahibinin, kredi kartı harcama itirazın değerlendirilmesi sonucunda verilen karara karşı 30 gün içinde yazılı olarak itiraz etme hakkı bulunmaktadır. Ayrıca, bu karara karşı Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri  Hakem Heyeti başvurma hakkı da mevcuttur.

Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyetine Nasıl Başvurulur?

Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti, bankalarla bireysel müşteriler arasındaki anlaşmazlıkları adil ve tarafsız bir şekilde çözmeyi amaçlayan bir kurumdur. Hakem Heyeti’nin faaliyetleri, sadece bireysel bankacılık işlemlerini kapsar ve gerçek kişilerin başvurularını değerlendirir.

Hakem Heyeti’ne başvurabilmek için, anlaşmazlık konusu olayın başvuru tarihinden itibaren en fazla iki yıl öncesine ait olması gerekmektedir.

Başvuru, aşağıdaki yöntemlerle gerçekleştirilebilir:

E-Devlet Kapısı üzerinden başvuru yapma adımları:

  1. Türkiye.gov.tr adresine giriş yapın.
  2. “E-Hizmetler” bölümünde “Türkiye Bankalar Birliği” başlığı altında “Bireysel Müşteri Hakem Heyeti” hizmetini bulun.
  3. “Üye Girişi” butonuna tıklayarak E-Devlet şifrenizle sisteme giriş yapın.
  4. “Başvuru Yap” butonuna tıklayarak başvuru formunu doldurun.
  5. Formu doldurduktan sonra “Başvur” butonuna tıklayarak başvurunuzu tamamlayın.

Başvuru formu doldurarak başvuru yapma adımları:

  1. TBB’nin internet sitesinden “Bireysel Müşteri Hakem Heyeti” başlığı altında bulunan başvuru formunu indirin.
  2. Başvuru formunu eksiksiz doldurun.
  3. Formu imzaladıktan sonra, posta, faks veya e-posta yoluyla TBB’ye gönderin.

Başvuru formunda şu bilgilerin yer alması önemlidir:

  • Olay tarihi
  • Olay yeri
  • Olaya konu işlemler
  • Olaya ilişkin iddialar
  • Talep edilen hususlar

Başvuru formuna, anlaşmazlık konusu olaya ilişkin belgelerin eklenmesi gerekmektedir. Bu belgeler, örneğin, fatura, fiş, tutanak, fotoğraf, tanık beyanı gibi belgeler olabilir.

Hakem Heyeti, başvuruları kredi kartı harcama itirazın yapıldığı tarihten itibaren 60 gün içinde sonuçlandırır. Eğer bu süre içinde bir karar verilmezse, başvuru reddedilmiş sayılır.

Tarafları bağlayıcı olan Hakem Heyeti kararlarına karşı, icra edilebilirlik şerhi konulabilir.

Bunun yanında bazı hususlarda da başvuru yaparken dikkat edilmesi gerekmektedir. 

  1. Başvurunun, anlaşmazlık konusu olayın başvuru tarihi itibariyle en fazla iki yıl eski tarihli olması gerekmektedir.
  2. Başvuru formunda, anlaşmazlık konusu olay hakkındaki bilgilerin eksiksiz ve doğru olarak yer alması önemlidir.
  3. Başvuru formuna, anlaşmazlık konusu olaya ilişkin belgelerin eklenmesi gerekmektedir.

Türkiye Bankalar Birliği Hakem Heyeti’ne başvuru yaparken, belirtilen adımların doğru ve eksiksiz bir şekilde takip edilmesi, başvurunun etkili bir şekilde değerlendirilmesini sağlar.

Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti nedir?

Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri Hakem Heyeti, Türkiye Bankalar Birliği üyesi bankalar ile bireysel müşteriler arasındaki anlaşmazlıkları adil ve tarafsız bir şekilde çözmek amacıyla kurulmuştur. Hakem Heyeti, özellikle bireysel bankacılık işlemleriyle ilgili olan anlaşmazlıkları ele alır ve gerçek kişilerin başvurularını değerlendirir.

Hakem Heyetinin temel görevleri şunlardır:

  1. Anlaşmazlıkları İnceleme: TBB üyesi bankalar ile bireysel müşteriler arasındaki anlaşmazlıkları adil ve tarafsız bir şekilde inceler.
  2. Uzlaşı Sağlama: Taraflar arasında uzlaşı sağlamak için çaba harcar. Uzlaşma sağlanması durumunda sorun çözüme kavuşturulabilir.
  3. Karar Verme: Tarafların uzlaşmaya varamamaları durumunda, Hakem Heyeti karar verir ve anlaşmazlığı çözüme kavuşturur.

Hakem Heyetinin karara bağlayabileceği anlaşmazlık konuları şunlardır:

  • Mevduat hesapları
  • Krediler
  • Kredi kartları
  • Bankamatik kartları
  • Döviz işlemleri
  • Çek işlemleri
  • EFT ve havale işlemleri
  • Diğer bankacılık işlemleri

Bu kapsamda, Hakem Heyeti, çeşitli bireysel bankacılık ürünleri ve işlemleriyle ilgili ortaya çıkan sorunları adil bir şekilde çözmeyi amaçlar. Taraflar arasında uzlaşma sağlanamazsa, Hakem Heyeti tarafından verilen kararlar bağlayıcıdır. Bu süreç, müşteri ile banka arasında adil ve tarafsız bir çözüm mekanizması sunar.

Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri  Hakem Heyeti Başvuru Dilekçesi Örneği

Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri  Hakem Heyeti Başvuru Dilekçesi Örneği teknik bir dilekçedir. Tüketici hukuku alanına girmektedir. Türkiye Bankalar Birliği Bireysel Müşteri  Hakem Heyeti Başvuru Dilekçesi Örneği hazırlanırken hukuki nedenler tek tek yazılmalı ve dayanılan deliller tek tek eklenmelidir. Tarih atılması da unutulmamalıdır. 

TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİNE

Davacı : xx xxx

Dilekçe Konusu : 02.09.2023 tarihli kredi kartı harcama itirazı 

Açıklamalar :

4329537940280016 Garanti Bankası kredi kartım ile Haziran ayında İspanyanın Palma De Mallarco adasına 15-28 haziran arasında tatile gittim. Orada RecordGO isimli firmadan araç kiralama işlemi yaptım. Daha sonra araç kiralama yaptığım firmanın aracında cüzdanım çalındı. Bunun üzerine Türkiye’ye döner dönmez 3114253252 numaralı kartımı güvenlik nedeniyle kapattım. Yeni bir kredi kartı istedim. (Kapatma işlemine dair telefon kayıtları şirkette mevcuttur. Dosyaya getirtilmesini talep ederim) Bunun üzerine yeni kredi kartım geldi ve kullanmaya başladım.

Türkiye’de olmama rağmen 24.08.2023 tarihinde ise eski kredi kartımın bilgileri ile yeni kredi kartımdan daha önce bulunduğum Palma de Mallarco adasından 40.00 EURO çekildiğini öğrendim. Yani eski kredi kartı bilgilerimi kullanmışlardır ama ekstresi yeni kredi kartına yansımıştır. Bankayı aradığımda müşteri hizmetleri personeli duruma çok şaşırdı, böyle bir şey olmasının mümkün olmadığını söyledi. Detaylı incelediklerinde “Palma de mallorca” adasından temassız ödeme ile kredi kartımdan çekim yapıldığını banka memuru söyledi. Bunun üzerine güvenlik sebebiyle ilgili kartı kapattım.

Daha sonra banka ilgili kartı kapattıktan sonra bir kart daha yolladı. Artık güvenle kullanabileceğimi, başka bir sıkıntı yaşamayacağımı söyledi. Numarasını hatırlamadığım bu kart DAHA KURYEDEYKEN yine Palma de Mallarco adasından 02.09.2023 tarihinde 40.00 Euro daha çekildiğini öğrendim. Yine bankayı aradım. Böyle bir şey mümkün olamayacağını KURYEDE iken harama yapılamayacağını söylediler. Ama yapıldı. Tüm görüşmeler bankanın telefon kayıtlarında mevcuttur. Getirilmesini talep ediyorum. Ben harcama yapılan tarihte yani 02.09.2023 de bu adaya hiç gitmedim. Hatta hiç Türkiye’den yurt dışına çıkmadım.

E devletten aldığım Yurtdışı giriş çıkış bilgilerimi gösterir resmi evrakı sunuyorum. İlgili resmi evrak incelendiğinde harcama yapılan tarihte benim orada olmadığım görülecektir. Kaldı ki oraya gitmiş olsaydım bile güvenlik sebebiyle iptal edilen kredi kartı bilgileri ile çekim yapılması yada kart kuryedeyken çekim yapılması hukuka aykırıdır. Bu sebeple Garanti bankası uygulamasından 11.09.2023 tarihinde harcama itirazında bulundum ama başvurum 09.10.2023 tarihli hukuka aykırı karar ile gerekçesiz şekilde ret oldu. (Karar ektedir.) Bu sebeple heyetinize başvuru mecburiyeti doğmuştur. 

Yukarıda açıklanan nedenlerle ve resen araştırılacak hususlar doğrultusunda 02.09.2023 tarihide yapılan harcamanın tarafıma iadesi talep olunur. 20.11.2023

Ek:1 Bankadan gelen cevap yazısı

Ek:2 Yurt dışı giriş çıkış gösterir e devlet çıktısı      

DAVACI  xxx xxx

Yorum yapın

Open chat
Merhaba 👋
Size yardımcı olabilir miyiz?
Hemen Ara