Satın Alma Sözleşmesi örneği, bir mal veya hizmetin alımı konusunda alıcı ve satıcı arasında yapılan bir anlaşmadır. Bu sözleşme, alıcının satıcıdan belirli bir ürünü veya hizmeti satın almasını ve satıcının da bu ürünü veya hizmeti sağlamasını içerir. Bu sözleşme, taraflar arasındaki hak ve yükümlülükleri belirler ve her iki tarafın da sözleşmeye uygun hareket etmelerini sağlar.
Sayfa İçeriği
Satın Alma Sözleşmesi Nasıl Hazırlanır?
Satın alma sözleşmesi hazırlanırken bazı hususlara dikkat etmek gerekir. Bunlar;
- Tarafların adı, adresi ve iletişim bilgileri
- Satın alınan mal veya hizmetin adı, miktarı ve özellikleri
- Fiyat, ödeme koşulları ve teslimat tarihi
- Garanti, iade ve değişim koşulları
- Sözleşmenin süresi ve fesih koşulları
- Tarafların taahhütleri ve yükümlülükleri
- Yasal düzenlemelere uygunluk
Satın alma sözleşmesi hazırlanırken, tarafların haklarını ve yükümlülüklerini korumak için dikkatli olunmalıdır. Sözleşmenin hazırlanması aşamasında, sözleşmenin hangi yasal düzenlemelere uygun olması gerektiğine karar verilmeli ve sözleşmenin bu düzenlemelere uygunluğu sağlanmalıdır.
Satın Alma Sözleşmesi Örneği
SATIN ALMA SÖZLEŞMESİ
İşbu sözleşme Alıcı Firma ….. A.Ş. ile Satıcı Firma ….. arasında aşağıda çıkarılan genel ve varsa özel hükümlerle belirtilen koşullar çerçevesinde hazırlanmıştır.
Sözleşme alıcı ve satıcı firmalar adına ….. A.Ş. ile ….. arasında imzalanır ve hükümler alıcı ile satıcı firmayı bağlar.
Sözleşme Maddeleri
1-Siparişler reyon şefleri tarafından en fazla … günlük satışlar göz önünde bulunduru-larak verilecek, bunun dışında aktivite veya toplu mal alışları satın alma birimi tarafından verilecektir.
2-….. A.Ş. satıcı firmanın ürünlerini ürünün satış durumuna göre seçebilir. RPT’si ol-mayan ürünleri portföyünden çıkarabilir. Ayrıca, satıcının yeni ürün olarak satışa sunduğu ürünleri alırken satış ve reyon durumunu göz önünde bulundurur.
3-Ürünlerin mağazaya teslimi yapılacaktır. Ürünlerin nakliyesi satıcı firmaya ait olup, kabul anına kadar oluşacak hasarlar satıcı firmaya aittir. Aksi takdirde bu mal veya hizmet k abul edilmeyip geri gönderilecektir. Mal teslimleri kış saati uygulamasında en geç ….’e kadar, yazs aati uygulamasında ….’e kadar yapılacaktır. Ürün teslimi sipariş ve fatura ile yapılacak-tır. irsaliye ile ürün teslimi yapılmayacaktır. Son kullanma tarihi ½’si geçen ürünler teslim alınmayacaktır. Sipariş formunda belirtilen çeşitler ve miktarların üzerinde mal fatura edilmiş ise ürünün tüm faturası iade edilecektir.
4-Her satılmayan arızalı, model hatalı gelen ürünler, ambalajı bozulmuş ürünler, etiket hatası ve son kullanma tarihi geçen ürünlerin iadeleri nakliye, kargo ve diğer iade giderleri satıcı firmaya ait olmak üzere, alıcının düzenleyeceği iade faturası ile yapılacaktır. Konsinye satışlarda satılamayan ürünlerin iadesi satıcı firma tarafından alınacaktır. Firmaya açıklamalı iade gün bildirimi yapıldıktan sonraki 7 gün içindeki alınmayan iadeler ….. A.Ş. tarafından kargo ile gönderilecektir.
5-Konsinye alımlarda veya kesin alımlarda firmalarla yapılan anlaşması sona ermesi halinde yapılacak mal iadelerinde ….. A.Ş.’nin stokları ve kayıtları geçerlidir. Bu kayıtlara göre işlem yapılacaktır. Ayrıca, firma ile ilişki kesilirken önce iadeler firmaya verilecek daha sonra kalan ödemeler için hesap kapatılacaktır.
6-Satıcı firma ürünlerin etiket bilgilerinin, ambalaj durumunun ve ürünlerin sıhhiliğinin Türk Gıda Kodeksi, TSE ve sair mevzuata uygun olduğunu taahhüt etmiştir. Satıcı, işbu taah-hütlerine uymaması sebebiyle tüketiciye verilen her türlü zararı tazmin ile resmi kurumların ….. A.Ş.’ye düzenlediği her türlü cezayı ….. A.Ş.’ye derhal ödemeyi ve sattığı ürünlere ait markaların herhangi bir markaya tecavüzü ile ….. A.Ş.’ye verdiği her türlü zarar ve ziyanı tazmin edeceğini kabul ve taahhüt etmiştir.
7-Satıcı firma ….. A.Ş.’ye bildirmiş olduğu adreste herhangi bir değişiklik olduğunda en geç, 7 gün içerisinde tebliğ etmek zorundadır. ….. A.Ş.’nin kesmiş olduğu faturaların adres değişikliğinden dolayı satıcı, resmi ve özel belgeleri almamış olsa bile kabul etmiş sayılır.
8-Satıcı firma satış destek personelini verirken söz konusu personelin sağlığı ve iş gü-vencesi için gerekli olan tüm yükümlülükleri yerine getirir. Satıcı firmanın destek personel mağazanın kural ve yönetmeliklerine uymakla yükümlüdür. Bu kurala uyulmadığı takdirde mağaza yönetimi personelin değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir.
9-Sözleşmede yer alan insert sayısı kadar inserte girmeyen firmadan girilmeyen insert bedellerinin tamamı yıl sonunda firmadan tahsil edilir.
10-Satıcı firma kendi hizmet bölgesinde ticari faaliyet gösteren noktalardan herhangi bi-rinde mağazamız satış fiyatının altında fiyat tespit edilmesi durumunda, kar marjımız firma ile karşılıklı görüşülüp rakip mağaza fiyatının altında çekilip aradaki fark satıcı firmadan tahsil edilecektir.
11-Aktiviteli ürünler için mağazamız kar marjı minimum % 10 olarak uygulanacaktır.
12-Satıcı firma mağazalarımızın için en az 1 tane satış destek elemanı vermeyi kabul eder. Bu elemanlar çalışma saatleri ve günleri mağaza yönetimi tarafından belirlenir. Satış destek elemanı vermeyen firmadan personel çalıştırma ücreti olarak bir asgari ücret tahsis edilir.
13-Alış fiyatları üretici veya ithalatçı firmaların düzenlediği fiyat listeleri üzerinden veri-lecektir. Alıcı veya ithalatçı firmaların yapmış olduğu aktivite ve uygulamalar eksiksiz olarak verilecektir.
14-Fiyat listesi değişimleri satın alma birimine elden imza karşılığı teslim edilecektir. Fi-yat listelerinde meydana gelecek fiyat düşüşleri uygulamanın düzenlenme tarihinde, fiyat yükselmeleri ise fiyat yükselmeleri ise tarafımıza bilgi verildikten en az 15 gün sonra yürürlü-ğe girecektir. Aynı şekilde kalkan uygulamalarda da 15 gün sonra tarafımıza uygulanacaktır. Eksik veya yanlış uygulamaların tespiti halinde normal fiyat farkının 10 katı fiyat farkı kesile-cektir. Firmamıza yeni fiyat listesini iletmeden yeni fiyattan sevkiyat yapan firmanın ürünleri opsiyon süresince ileri dönük satın alınacak olup, yeni fiyattan sevkiyat yapılan her bir fatura eski listeden değerlendirilecektir.
15-Satıcı firma ….. A.Ş.’nin iade ve satıştan kaldırdığı her ürünü kayıtsız ve şartsız iade almayı kabul eder. Patlak, arızalı yada tarihi geçen tüm ürünler her hafta Cumartesi günü almayı kabul eder.
16-Yeni anlaşma yapılan firma ve ürün gruplarının iade ve satılmama ihtimali dikkate alınarak 3 ay boyunca her ay için aylık satın alınan bedelinin % 15’i oranında tutar ödemeden kesinti yapılıp rehin olarak tutulur. Bu süreç maksimum 3 ay olarak belirlenmiştir.
17-Satıcı firma, müşterileri şikayeti, iade nedeni ile mağazamıza geri getirilen kullanılmış ve tarafınıza gönderilen ürünlerle ilgili tüketici hakları ve yasalarını dikkate alarak değişimi kabul eder. Kabul edilmeyen iadeler için gerekçeli yazıyı tarafımıza en geç 7 gün içerisinde ürünle birlikte gönderir.
18-İşbu sözleşme ….. a.Ş. ile tedarikçi arasındaki satın alma şartlarını belirler ve geçerli-lik süresi 1 (bir) yıldır.
19-Satıcı firma yukarıda belirlenen şartları okuyup kabul ettiğini taahhüt eder.
20-İşbu sözleşmenin uygulanması sebebiyle çıkan uyuşmazlıklarda ….. mahkeme ve ic-ra daireleri yetkili kılınmıştır.
21-Sözleşmeye knu olan markaların bayileri değişse dahi sözleşme geçerliliğini korur.
22-….. A.Ş. tarafından satıcı firmaya toplam ciro üzerinden %05 (binde 5) lik kısım po-şet bedeli olarak fatura edilecektir.
23-ürün tanıtım bedeli olarak …..-TL + KDV barkod bedeli alınacaktır.
24-Alınan ürünler 4 ay içerisinde satılmadığı takdirde raf satış fiyatı üzerinden iade edi-lecektir.
25-İşbu sözleşme 25 maddeden oluşmaktadır.
….. A.Ş. YetkilisiFirma Yetkilisi