Mersin Tüketici Avukatı

Mersin Tüketici Avukatı İnsanoğlu var olduğu günden bu güne ve geleceğe, edinme ve tüketme olgusunu içgüdüsel olarak gerçekleştirmektedir.

Mersin Tüketici Avukatı

Tüketici hakları, modern toplumun önemli bir parçası haline gelmiştir ve bu hakların korunması, bireylerin güvenliğini ve refahını sağlamak için kritik bir rol oynamaktadır. Mersin’de tüketici hakları konusunda karşılaşılan her türlü sorun ve ihtilaf, profesyonel bir yaklaşım ve hukuki destek gerektirebilir. İşte tam da bu noktada, Mersin’de tüketici haklarını korumak için güvenilir bir isim olan Mersin Tüketici Avukatı devreye giriyor.

Mersin Tüketici Avukatı, geniş bir hukuki deneyime sahip ve tüketici hakları konusunda uzmanlaşmıştır. Yılların verdiği tecrübe ve uzmanlık sayesinde, her türlü tüketici hakları ihlali durumunda etkili ve çözüm odaklı bir yaklaşım sunmaktadır.

Mersin Tüketici Avukatı Tunç Sudi Tol İletişim Bilgileri

Mersin Tüketici Avukatı :Avukat Tunç Sudi TOL
Telefon :+90 (535) 331 65 85
Adres :İhsaniye Mh. Zeytinlibahçe Cd. 4903. Sokak No:23 Kat:15 No:136 Profit İş Merkezi Akdeniz/MERSİN
Mail :av.tuncsuditol@hotmail.com

Tüketici Seçimlik Hakları Nelerdir? Tüketici Avukatı Ne İş Yapar?

Yapımız gereği tüketmemiz gerekmektedir. Bunun temel sebebi varoluşumuzu sürdürebilmekten gelir. İşte modern toplumlarda da insanların zaruri ve ihtiyari ihtiyaçlarını gidermeleri yasalar tarafından güvence altına alınmış durumdadır. Bu güvence altına alınma durumu Tüketici Hakları olarak nitelendirilmektedir. Tüketici haklarının mahkemeler ve yargı birimleri önünde korunması da Tüketici Hakları Avukatları tarafından sağlanmaktadır.

Tüketici Seçimlik Hakları Nelerdir?

Tüketici hakları en temel haliyle, tüketicilerin satın almış oldukları mal ve hizmetlerin ayıplı, sorunlu, talep edilenden farklı olmaları gibi hallerde ortaya çıkan temel vatandaş haklarıdır. Ülkemizde Tüketici Hakları 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri kapsamında korunma altına alınmış bulunmaktadır. Bu kanunun amacı, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir.

Ülkemizde Tüketicilerin hak kaybına uğraması durumunda ortaya çıkan uyuşmazlıkları çözmeye Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri yetkilidir. Tüketicilerin satın almış oldukları malın ayıplı çıkması durumunda tercih yapabileceği seçimlik haklar bulunmaktadır. Bu haklar Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da özetle şu şekilde sıralanmıştır.

Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11

(1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

Yukarıda sayılan haklar Tüketicinin ayıplı mal alması durumunda ortaya çıkabilecek haklardır. Satıcı tarafından talepleriniz karşılanmaz ise şartları sağlandığı takdirde Tüketici Hakem Heyetlerine ve Tüketici Mahkemelerine başvuruda bulunarak haklarınızı talep edebilirsiniz.

Unutulmamalıdır ki hem yasal mevzuatın karışık ve yoğun hem de heyetlere ve mahkemelere başvuruda bulunulurken dikkat edilmesi gereken usul şartlarının çok olması sebebiyle Tüketici Hakları konusunda uzman bir Tüketici Hakları Avukatına danışmak sizlerin hak kaybına uğramamanız açısından en faydalı durum olacaktır. Hukuk büromuz tüketici hakları konusunda uzman avukat kadrosu ile hukuk destek vermektedir.

Yorum yapın

Open chat
Merhaba 👋
Size yardımcı olabilir miyiz?
Hemen Ara