Mersin Vergi Hukuku Avukatı

Mersin Vergi Hukuku Avukatı olarak sizlere Vergi hukuku alanında profesyonel hizmetler veriyoruz. Vergi hukuku, genellikle karmaşık ve bireyler ile şirketler için hassas bir durum olması nedeniyle, Vergi hukuku alanda uzman bir avukatın desteği büyük önem taşır.

Tam olarak bu noktada, sizlere alanlarında deneyimli Mersin Vergi avukatları olarak yardımcı olabiliriz.

Mersin Vergi Avukatı olarak, siz değerli müvekkillerimize en iyi hizmeti sunmak için varız. Hukukun tüm alanlarında aklınıza takılan herhangi bir sorunuz veya endişeniz varsa, lütfen bize ulaşınız.

Mersin Vergi Hukuku Avukatı

Mersin Vergi Hukuku Avukatı İletişim Bilgileri

Mersin Vergi Hukuku Avukatı :Avukat Tunç Sudi TOL
Telefon :+90 (535) 331 65 85
Adres :İhsaniye Mh. Zeytinlibahçe Cd. 4903. Sokak No:23 Kat:15 No:136 Profit İş Merkezi Akdeniz/MERSİN
Mail :av.tuncsuditol@hotmail.com

Ülkemiz de ki avukatları mersin vergi hukuku avukatı şeklinde bir ayrıma tutmak mümkün değildir. Fakat hukuk büromuz yıllardır kazandığı deneyim ve tecrübeler ile vergi hukuku alanında uzmanlaşmıştır. Müvekkillerini vergi borcu sona erdirme olmak üzere tüm vergi hukuku konularında danışmanlık ve dava avukatlığı hizmeti vermektedir. Avukatlarımız Gelir Vergisi Kanunu, Vergi Usul Kanunu ve Kurumlar Vergisi Kanununu konusunda her geçen gün çalışmalarını arttırmaktadır. Aşağıda kısaca vergi cezası, mersin vergi hukuku avukatı gibi konulardan bahsedeceğiz.

Vergi Hukuku ve Vergi Cezaları

Devletin kurum ve kuruluşlar ile ilişkili mali faaliyetlerini hukuki açıdan inceleyen bir hukuk dalıdır. Vergilendirme süreci; tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil aşamalarından oluşur. Vergi daireleri, vergiyi doğuran olaya uygun bir şekilde vergi tarhı yapmak için gerekli yoklama, arama, inceleme ve bilgi toplama işlemlerini yapar. Bu aşamalarda, şirket ve kurumlar tarafından yapılan hatalar sebebiyle vergi hataları, buna bağlı olarak vergi cezaları söz konusu olabilir. Mali nitelikle bu hataları yapılan kişiler ve şahıslar idari nitelikte usulsüzlük, özel usulsüzlük ve vergi ziya cezası ile cezalandırılır.

Vergi cezalarına karşı her ne kadar vatandaşlarımız mali müşavirlerden yardım almakta olsa da, ilgili uyuşmazlıklar hukuki sorun olup, uzman bir mersin vergi hukuku avukatı tarafından çözüme kavuşturulmalıdır.

Vergi cezaları diğer cezalardan farklı olarak, idare ile uzlaşma yoluna açık cezalardır. Vergi davalarına bakmakla yükümlü mahkeme Vergi mahkemeleri ve Danıştay mahkemeleridir. Vergi davalarına itiraz yani dava açma süresi, ilgili cezanın tarafınıza tebliğinden itibaren 30 gündür.

Vergi davalarına itiraz vergi cezasına itiraz dilekçesi örneği ile yapılmaktadır. Hukuk büromuz vergi ile ilgili uyuşmazlıklarda profesyonel çözümler sunmaktadır.

Mersin Vergi Hukuku Avukatı Olarak Sunduğumuz Hizmetler

  1. Vergi cezaları kararlarına itiraz etme, başvurma ve iptal etme süreçlerini
  2. Resmi kurum ve kuruluşlarda tüm vergi işlemleriyle ilgili Hukuki Danışmanlık süreci
  3. Kurumlar vergisinden gider indirimi ve zarar mahsubu yapılması işlemleri
  4. Tarhiyat öncesi ve sonrası uzlaşma süreçlerinin yürütülmesi
  5. Hesap hataları ve vergilendirme hatalarının düzeltilmesi işlemleri
  6. Vergi ziyaı suçu, usulsüzlük cezaları ve kaçakçılık suçlarıyla ilgili hukuki danışmanlık hizmetleri
  7. Gelir vergisi, katma değer vergisi, kurumlar vergisi, motorlu taşıtlar vergisi, emlak vergisi ve diğer tüm vergi türlerine yönelik hukuki ihtilafların çözümü
  8. Vergi cezalarına ilişkin uzlaşma sağlanamadığı durumlarda yetkili Vergi Mahkemesi’nde dava açılması
  9. Beyana dayanan tarh, resen veya idare tarafından gerçekleştirilen tarh işlemleri
  10. Yanlış veya eksik gelir beyanı, hatalı indirimler ve diğer gelir beyanı kaynaklı ihtilafların çözümü
  11. Veraset ve intikal vergisi beyannamesinin hazırlanması ve veraset ve intikal vergisinden kaynaklanan borç ve masrafların düşülmesi işlemleri
  12. Mükelleflerin vergi amortisman indirimlerinin sağlanması ve diğer amortismanla ilgili işlemler
  13. Kurumlar ve çalışanların vergi kesintileri konusunda danışmanlık
  14. Yabancılara vergi kimlik numarası çıkarılması süreçleri
  15. Kurumlar vergisi muafiyeti ve istisnaları hakkında danışmanlık

Mersin Vergi Hukuku Avukatı Olarak Baktığımız Dava Türleri

  1. Vergi cezaları yönelik açılacak olan iptal davaları
  2. Vergi cezalarına yönelik açılacak olan tam yargı davaları
  3. Vergi cezalarına yönelik hukuki danışmanlık
  4. Vergi kaçakçılığı suçuna yönelik müdafi avukatlığı
  5. Sahte fatura düzenleme kullanma suçuna yönelik müdafi avukatlığı
  6. Vergi mahremiyetini ihlal suçuna yönelik müdafi avukatlığı

Mersin Vergi Hukuku Avukatı Ücretleri Ne Kadar?

Vergi hukuku, karmaşık ve sürekli değişen bir alandır. Bu nedenle, vergi uyuşmazlıkları ile karşılaşan kişilerin, alanında uzman bir mersin vergi hukuku avukatından hukuki yardım alması önemlidir.

Mersin vergi hukuku avukatı ücretleri, avukatın deneyimine, uzmanlık alanına ve davanın niteliğine göre değişmektedir. Genel olarak, vergi hukuku avukatı ücretleri aşağıdaki gibidir:

  • Danışmanlık Ücreti: Mersin Vergi hukuku avukatı danışmanlık ücreti, genellikle saatlik olarak belirlenir. Saatlik danışmanlık ücreti, 2000 TL üstünde değişmektedir.
  • Dava Sonu Ücret: Mersin Vergi hukuku avukatı dava ücreti, dava sonunda kazanılan miktarın bir kısmı olarak belirlenebilir. Dava ücreti, genellikle %10 ile %20 arasında değişmektedir.
  • Dava Başı Ücret: Mersin Vergi hukuku avukatı dava ücreti, dava başında peşin ödenmesi kararlaştırılabilir. Dava ücreti genellikle +30.000 TL’dir.
  • Diğer Ücretler: Mersin Vergi hukuku avukatı ücretlerine ek olarak, dosya masrafı, bilirkişi ücreti, keşif ücreti gibi masraflar da çıkabilir.

Mersin vergi hukuku avukatı ücretleri hakkında daha detaylı bilgi almak için, birkaç avukatla görüşmeniz ve ücret tekliflerini karşılaştırmanız tavsiye edilir.

HizmetÜcret
Danışmanlık ÜcretiSaatlik +2.300 TL
Dava ÜcretiDava sonunda kazanılan miktarın %10 – %20’si
Dava ÜcretiDava başında ödenecek ise +30.000 TL

Mersin En İyi Vergi Avukatı Nasıl Bulurum?

Vergi hukuku, karmaşık ve sürekli değişen bir alandır. Bu nedenle, vergi uyuşmazlıkları ile karşılaşan kişilerin, alanında uzman bir vergi avukatından hukuki yardım alması önemlidir.

Mersin’de en iyi vergi avukatını bulmak için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

  1. Referans alın. Arkadaşlarınız, aileniz veya iş arkadaşlarınızdan Mersin vergi hukuku avukatı tavsiyesi isteyin. Referans alınan avukatların, sizin ihtiyaçlarınıza ve beklentilerinize uygun olup olmadığını değerlendirin.
  2. İnternette araştırma yapın. Mersin’de vergi hukuku alanında uzmanlaşmış avukatlar için internette araştırma yapın. Avukatların web sitelerini inceleyin, yorumları okuyun ve deneyimlerini öğrenin. Avukatların web sitelerinde, uzmanlık alanları, eğitim ve tecrübeleri, çalışma alanları ve ücretleri gibi bilgilere ulaşabilirsiniz.
  3. Baroya danışın. Mersin Barosu’nun web sitesinde, Mersin’de vergi hukuku alanında uzmanlaşmış avukatların bir listesini bulabilirsiniz. Listedeki avukatların iletişim bilgilerini alarak, telefonla veya e-posta ile iletişime geçebilirsiniz.
  4. Avukatlarla görüşün. Sizin için en uygun avukatı seçmek için birkaç avukatla görüşün. Avukatların deneyimlerini, uzmanlık alanlarını ve ücretlerini değerlendirin. Görüşmeler sırasında, avukatların sizin ihtiyaçlarınıza ve beklentilerinize nasıl cevap vereceğini değerlendirin.

Mersin vergi hukuku avukatı ararken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar şunlardır:

  • Avukatın vergi hukuku alanında uzmanlaşmış olması gerekir.
  • Avukatın deneyimli olması gerekir.
  • Avukatın ücretleri makul olmalıdır.
  • Kurumsal çalışması gerekmektedir.

Mersin vergi hukuku avukatı, sizin ihtiyaçlarınıza ve beklentilerinize en uygun avukattır.

Sık Sorulan Sorular

Vergi avukatı ne iş yapar?

Vergi avukatı ve mersin vergi hukuku avukatı vergi hukukundan doğan uyuşmazlıkları inceler, hukuka aykırı bir durumun olması durumunda gerekli itirazları yapar ve davaları açar. Vergi avukatları, mükelleflerin vergisel risklerini en aza indirmelerine ve vergisel haklarından tam olarak yararlanmalarına yardımcı olmaktadır. Bu nedenle, özellikle işletmeler ve kurumsal mükellefler için önemli bir hizmet vermektedir.

Vergi borçlarına hangi avukat bakar?

Vergi borçlarına vergi hukuku konusunda uzmanlaşmış mersin vergi hukuku avukatı bakar. Vergi hukuku, karmaşık ve sürekli değişen bir alandır. Bu nedenle, vergi avukatlarının bu alandaki gelişmeleri yakından takip etmesi ve güncel bilgilere sahip olması gerekmektedir.

Ödenmeyen vergi borcu ne zaman silinir?

Vergi borcu, devletin kamu hizmetlerini finanse etmek amacıyla mükelleflerden tahsil ettiği miktardır. Ödenmeyen vergi borçları, zaman aşımı, yargı kararı veya vergi kanunlarında belirtilen diğer sebeplerle silinebilir. Zaman aşımına uğramış vergi borcu, vergi alacağının geçerliliğini yitirmesi anlamına gelir.
Vergi alacağı, doğduğu takvim yılını takip eden 5 yıl içinde tarh edilip mükellefe tebliğ edilmediği takdirde zaman aşımına uğrar. Bu durum, vergi alacağının yasal olarak geçerliliğini kaybettiği anlamına gelir. Dolayısıyla, vergi borcu olan mükellefler, vergi alacaklarının tarh ve tebliğ sürelerine dikkat etmelidirler. Vergi borçları zaman içinde zaman aşımına uğrayabilir ve bu durumda mükellefler, belirli bir vergi borcunu ödemekle yükümlü olmayabilirler. Ancak, vergi kanunları ve mevzuatlarındaki değişikliklere dikkat etmek ve vergi borçlarını düzenli olarak kontrol etmek önemlidir.

Vergi borcundan dolayı haciz gelir mi?

6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 62. maddesi çerçevesinde, vadesi geçmiş amme alacakları için borçluya veya üçüncü şahıslara haciz uygulanabilir. Bu kapsamda amme alacağı, vergi, resim, harç, gecikme zammı, faiz ve diğer amme alacaklarını içerir.
Haczedilebilecek varlıklar şu şekildedir:
-Borçlunun sahip olduğu mallar.
-Borçlunun alacak ve hakları.
-Borçlunun üçüncü şahıslardaki mal varlıkları.
Bu hükümler, alacak tahsil sürecinde devletin amme alacaklarını koruma ve tahsil etme amacını güder. Haciz, borçlunun sahip olduğu veya üçüncü şahıslarda bulunan mal varlığına el koyma işlemidir ve bu sayede amme alacaklarının tahsilatı sağlanır.
 

Zaman aşımına uğramış vergi borcu için ne yapılır?

Zaman aşımına uğramış vergi borcuyla ilgili süreçler, ilk olarak borcun zaman aşımına uğradığının tespit edilmesiyle başlar. Bu noktada mükellef, vergi dairesine başvuruda bulunabilir veya vergi mahkemesine dava açabilir. Ardından, zaman aşımına uğramış vergi borcunun silinmesi için ilgili vergi dairesine başvurulmalıdır. Vergi dairesi, başvurunun ardından detaylı bir inceleme yaparak vergi borcunun silinip silinmeyeceğine karar verir. Silinme durumunda, borçlu açısından herhangi bir hukuki yükümlülük ortaya çıkmaz. Ancak, borç silinmezse, vergi dairesi tarafından tahsilat süreçleri devam edebilir. Özetle, zaman aşımına uğramış vergi borcu, mükellefin başvurusu ve vergi dairesi incelemesi sonucunda belirlenen bir süreç dahilinde silinebilir, bu durumda borçlu için ödeme zorunluluğu ortadan kalkar.

Vergi borcu maaşın ne kadarına haciz koyabilir?

Vergi borcu ödemeleriyle ilgili olarak, maaşa konulan haciz miktarı belirli yasal düzenlemelere tabidir. 4857 sayılı İş Kanunu’nun 35. maddesi, işçilerin aylık ücretlerinin dörtte birinden fazlasının haczedilemeyeceğini belirtir. Ancak, 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 83. maddesi, vergi borcu nedeniyle işçinin maaşından kesinti yapılabilmesine izin verir, ancak bu kesintinin işçinin maaşının dörtte birinden az olmamasını şart koşar.
Bu bağlamda, vergi borcu için maaşa konulan haciz miktarı, işçinin maaşına göre değişiklik gösterebilir. Örneğin, işçinin aylık maaşı 5.000 TL ise, vergi borcu için maaşına en fazla 1.250 TL haciz konulabilir. Bu süreçte, uygulanan haciz miktarı, işçinin geçimini zorlaştırmayacak şekilde hakkaniyetle belirlenmelidir. Bu düzenlemeler, hem işçi haklarını koruma amacını taşır hem de vergi tahsilatını düzenler.

Vergi borcunu ödemeyen hapse girer mi?

Vergi borcu, devletin kamu hizmetlerini finanse etmek amacıyla mükelleflerden tahsil ettiği bir borçtur ve hukuki bir yükümlülüktür. Vergi borcunu ödememek, genel olarak suç teşkil etmez ve hapse girmeye neden olmaz. Ancak, vergi borcunu ödememe durumunda tazyik hapsi gibi cezai yaptırımlarla karşılaşılabilir.
Tazyik hapsi, mükellefin vergi borcunu ödememesi veya mal beyanında bulunmaması durumunda uygulanan bir yaptırımdır. Ödeme emri tebliğ edildikten sonra 15 gün içinde ödeme yapılmaz ve mal beyanında bulunulmazsa, mükellef, mal beyanında bulununcaya kadar en fazla 3 ay süreyle tazyik hapsine çarptırılabilir.
Bunun dışında, vergi borcunu ödememenin hapse girmeye neden olabileceği durumlar arasında vergi kaçakçılığı suçu yer alır. Vergi kaçakçılığı, vergi ödemekten kaçınmak veya eksik ödemeyi sağlamak amacıyla vergi kanunlarına aykırı davranışlarda bulunmayı içerir. Vergi kaçakçılığı suçunu işleyenler, Türk Ceza Kanunu’nun 359. maddesine göre 1 ila 5 yıl arasında hapis cezasına çarptırılabilirler. Ayrıca, defter, kayıt ve belgeleri tahrif etmek, yok etmek veya gizlemek gibi eylemler de vergi kaçakçılığına iştirak olarak değerlendirilebilir ve aynı şekilde cezai yaptırımlara tabi tutulabilirler.
Ancak, vergi konularında hukuki durumlar karmaşık olabilir ve genel durumdan farklılık gösterebilir. Bu nedenle, vergi borcu olan bireylerin, konusunda uzman bir avukata danışarak hukuki yardım almaları önemlidir.
 

Vergi Mahkemelerinde Görevli ve Yetkili Mahkeme Neresidir?

Vergi Mahkemeleri, 2576 sayılı Bölge İdare Mahkemeleri, İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemelerinin Kuruluşu ve Görevleri Hakkında Kanun uyarınca kurulmuş, idari yargı alanında özel görevli mahkemelerdir.
Vergi Mahkemeleri, tarh ve tahakkuk aşamasına gelmiş vergi, resim, harç ve benzeri malî yükümlerle ilgili vergi uyuşmazlıklarında görevli ve yetkilidir.
Vergi uyuşmazlıklarında yetkili mahkeme, dava konusu kamu alacağını tarh ve tahakkuk ettiren, zam ve cezaları kesen dairenin bulunduğu yerdeki vergi mahkemesidir.
Örneğin, Mersin Vergi Dairesi tarafından tarh edilen bir vergi için açılacak dava, Mersin Vergi Mahkemesinde görülür.
Vergi Mahkemeleri, idari yargının ilk derece mahkemeleridir. Vergi Mahkemelerinin kararları, Bölge İdare Mahkemelerinde istinaf yolu ile incelenebilir.

Vergi mahkemesinde dava açma süresi ne kadardır?

Vergi mahkemelerinde yasal dava açma süresi, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 7. maddesinde kanunlaştırılmıştır. İlgili maddeye göre, dava açma süresi, özel kanunlarında ayrı süre gösterilmeyen hallerde vergi mahkemelerinde 30 gündür. Süre hak düşürücü süre olup sürenin kaçırılması halinde dava açma olanağı kalmamaktadır.

Vergi mahkemesinde dava açma süresi ne zaman başlar?

Vergi mahkemesinde dava açma süresi, vergi ihbarnamesinin tebliği anıyla başlamaktadır. Vergi ihbarnamesi, vergi mükellefinin vergi borcunun tahakkuk ettiğini bildiren resmi bir belgedir. İhbarnamenin mükellefe tebliği, vergi dairesinin yazılı bir bildirimiyle gerçekleşir ve bu bildirim, mükellefe elden teslim veya posta yoluyla iletilerek gerçekleşebilir.
Vergi ihbarnamesinin, mükellef tarafından imzalı bir şekilde alınması veya PTT kayıtlarında tebliğ tarihinin belirlenmesi, vergi mahkemesinde dava açma süresinin başladığı kabul edilir. Yani, mükellefin ihbarnameyi elden alması durumunda imza karşılığında alınan tarih, ya da posta yoluyla tebliğ durumunda PTT kayıtlarındaki tebliğ tarihi, vergi mahkemesinde dava süresinin başlangıcı olarak değerlendirilir.
Bu süreç, vergi mükellefinin yasal haklarını koruması adına önem taşır ve vergi ihbarnamesine karşı dava açma hakkını kullanabilmek için belirlenen süre içinde başvuruda bulunulması gerekmektedir.

Vergi mahkemesinde duruşma olur mu?

Vergi mahkemelerinde, davaların büyük çoğunluğu dosya üzerinden incelenerek karara bağlanır. Ancak, bazı durumlarda, davaların daha iyi anlaşılması ve tarafların iddia ve savunmalarının daha iyi değerlendirilebilmesi için duruşma yapılmasına karar verilebilir.
Duruşma, tarafların ve varsa vekillerinin, mahkeme heyetinin huzurunda, iddia ve savunmalarını sözlü olarak ifade ettiği bir yargılama aşamasıdır. Duruşma, tarafların haklarının korunması ve davanın adil bir şekilde sonuçlandırılması açısından önemli bir unsurdur.
Vergi mahkemelerinde duruşma yapılmasının bazı şartları vardır. Bu şartlar, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu’nun 17. maddesinde düzenlenmiştir. Bu şarta göre duruşma yapılabilmesi için taraflardan birinin talepte bulunması gerekmektedir.
 

Open chat
Merhaba 👋
Size yardımcı olabilir miyiz?
Hemen Ara